Wednesday, March 14, 2012

Interview

Ok sekarang kena terima hakikat yang aku ni bakal hadapi alam pekerjaan!!! Last saturday me getting a call from __________ company for interview. Alhamdulillah sebab application aku dipertimbangkan for short listed dalam company tu untuk call for interview. So aku speaking punya speaking, the person making the call invite aku untuk attend interview. This coming friday!! Kat KL pulak. So kena balik KL. Then petang tadi dapat second call from other company, untuk interview also!! Makin nervous la aku sekarang ni. Almaklum 1st time nak interview. Before ni baca experience orang. And now alami sendiri. Macam-macam aku fikir. Nak pakai baju apa, nak keluar rumah jam berapa, nak kena sampai kat office tu jam berapa lagi. Yang paling penting aku mesti kena on time. Tak boleh lewat. 1st impression orang kan. Kalau interview leh datang lambat, tak mustahil orang tu akan fikir aku ni tak berdisiplin. OMG aku tak suka orang label aku macam tu. Masalah sekarang 2 company nak interview dalam 1 hari yang sama. Yang kat Jln Sultan Ismail ni nak interview jam 10am, yang 1 lagi kat Bangsar nak interview hari jumaat juga but tak confirm what time. Aku takut clash je. If clash leh kot aku demand buat evening tu. Hadoi2 susah hati la pulak. Cenggane tu. :( Harap-harap yang kat Bangsar tu request aku datang lewat sikit kot. So boleh la aku set time dr Jln Sultan Ismail nak pergi ke bangsar tu. Aduhaii risau tak hingat dah ni. Nervous lebihhh dah ni >__<

1 comment:

  1. Good luck wani. u know u'll do the best!dah keje nt le r blnje.ngeh3~

    ReplyDelete

L.O.V.E